jag saknar dig syster.:'(

Att en två-åring har varit med om något sånt här fruktansvärt, är hemskt. !

Jag beundrar din styrka, och din livs glädje. För lite mer än två månader sedan, så satt du en i bil tillsammans med din mamma och din mormor. Allting var perfekt, men när klockan började närma sig 16,30 ungefär. Så kom där en annan bil körande på andra sidan vägen, denna bilen kom över på ''fel'' sidan, och ''råkade'' köra på er. Denna krock orsakade 2 människors liv. När du kom till Helsingborgs lasarett, så skickade dom dig till Lunds lasarett, du log ner sövd i nästan tre veckor. För alla dom skadorna du hade, och den smärtan du hade. Så var det nog bäst så. Men det första du sa när du vaknade var.

-          Mammi, mammai. !

Och där stod Bogdan ( din pappa ), han visste absolut inte vad han skulle säga. Men han berättade att din mamma fanns hos änglarna, men du förstår ju inte riktigt det. Vem ska berätta till dig när du blir äldre att din mamma är hos änglarna?

Tänk att växa upp utan sin mamma, det måste vara sjukt jobbigt. Men du är stark, det har du bevisat, du är en stark tjej, som klarar det mesta. Men det kommer som sagt den dagen då du förstår att din mamma är borta, och aldrig mer kommer tillbaka. '

Jag beundrar dig till max Julia, och beundrar din styrka. Du är en solstråle, som gör alla glada, du har fantastiska egenskaper, fast du är så liten. Jag älskar dig och kommer alltid att göra, så är det bara. Jag är din moster och din gudmor.

Jag kommer ihåg det var en lördag, klockan hade precis slagit 8 på kvällen kanske. Då telefonen ringde hemma hos mamma, jag såg att det var Anna, jag svarade.

-          hej ( med en skrattade röst)

-         Anna svarade hej.!

-         Balalalala.

Sedan frågade hon mig.

     - Josefine, jag skulle vilja fråga dig en sak,

        -ja, fråga du på. 

-         Julia ska ju snart döpas, och vill du vara hennes gudmor?

-         Jag svarade ja, utan att jag visste vad det innebörd

-         Så sa hon. Ja, i fall jag dör, så blir du julia mamma, och så skrattade du.

Sedan efter 1,5 år står jag där, min syster är död. Jag är julias gudmor.

Jag saknar dig Anna'' syster '' Lindahl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0