helgen!

JAG ÄLSKAR  DETTA!  jag älskar  vädret!  Hela helgen har bestått av fint väder och stek.
I fredag, blev det stan med älskling där jag inhandlade smink mm. I lördags blev det upp tidigt för att sedan bege sig till friabad, där jag skulle se älskling och hans lag spela. Jag och anna kom väl dit väl halv tolv eller något.
Det blev vattenkrig, mycket skratt och mycket sol. Det var så varmt, men skönt. Att solen tittade förbi !
Bra spelat älskling och grattis till vinsten !
Efter vi hade sett klart det, så begav vi  oss till stan för att äta. Vi åt på olssons, sedan blev vi hämtade av anans mamma. Dom körde mig hem, jag hoppade in i duschen och sedan kom gästerna. Men det blev inte världens bästa kväll. Men det löste sig.  Vid åtta tiden cyklade jag till anna, där vi kollade på robinsson, förstår inte att ellinor vann!

Idag;  vi vaknade vid halv elva, gick upp åt frukost och jag cyklade hem. Anna och jag stack till fria bad igen.  Nu har jag fått ännu mer färg :D

pussss, plugget väntar !

Dålig uppdatering jag vet...

Men jag har helt enkelt inte haft tid, mina veckor bara rusar förbi och jag hinner knappt tänka själv. Fast jag kanske sitter mycket vid datan. Så gör jag oftast skol arbete eller annat, mohaah.
Förra veckan, var bra gjorde några nationella + lång helg ju !  Det kunde inte bli bättre. I onsdags blev det sov hos adde, torsdag mys med mamma på kvällen. Fredag väla och ikea med mammi. Lördag, grill fest och bada hos morbror. + sov med älskling och söndags mormor och plugg.
Dagarna bara rusar förbi, som sagt.

Annars idag, skolan har varit bra. Men det var så sjukt jobbigt att gå upp i morse. Kändes som att jag inte hade sovit en blund. Men jag somnade sent igår, hade mycket att tänka på.. Men när jag väl somnade blev det good !
Skolan idag har bestått av ett nationellt prov i spanska. SKRIFTLIGT !   jag vet inte hur jag fick ihop en och en halv sida. :p
Efter skolan blev det hem plugga som en dåre. Skrev klart min opponering på linneas arbete. Sedan tog jag min kära cykel och cyklade till bästa Anna. Hon var givitvis inte klar... men vi kom bara fem minuter sent till hif matchen. Första halvlevk sög hif då menar jag sög. Men andra halvlek var bättre :)  Hif vann i alla fall till slut. Efter många goda skratt cyklade vi hemåt igen och skildes åt.

Nu väntar plugg och ramlösa !

t

SM

Fredags kvällen började med god mat, och sedan tv tittande med mamma. Vi höll på att somna båda två i soffan, så vi ställde våra mobiler på halv tolv. I fall det skulle vara så att vi somnade. Men det gjorde vi som tur inte. Vi kollade på tv, och hade mysigt tillsammans.
vid halv tolv kom taxin och hämtade oss, vi gick ut med våra tunga väskor och ställe oss. Sedan var det bara att åka till danshuset, där bussen skulle gå. Bussen gick ungefär vid tolv slaget. Det tog lång tid för mig att somna på bussen först, men efter många om och men så somnade jag. Men man sov inte bra, efter man vaknade efter någon timme, somnade igen osv. Vid ¨åtta tiden, var vi framme i västerås. Vi gick in på något hotell och åt frukost, sedan sminkade vi oss på bussen. Efter frukosten, så körde vi till tävlingshalen.
När tävlingen sedan satt igång, skulle jag dansa två normal hit. I fall jag då gick vidare.
Jag var så nervös, precis innan dom ropade in mitt rummet. Min mage var så nervös, hela jag var nervös.
När dom väl kom till mitt rummet, så sprang jag in på golvet med armarna utsträckta. För att visa domarna, att här är jag. :)  Jag dansade vid rond 5 och var så nervös efter det. Jag kollade och kollade på skärmen, för att se i fall jag hade gåt vidare och visste hade jag gjort det. Sedan dansade jag en normal till, och gick vidare till semi final. Vilket gjorde mig väldigt glad, för det var mitt mål att komma till semi final. :)  Jag dansade min semi, och det kändes bra. Men jag gick tyvärr inte vidare till final, jag var en placering från final I SM !!! är det sjukt eller vad är det. Jag var en placering från att gå upp en klass. Men jag var nöjd med dagen, resten av dagen. Så sat tjag och malin på läktaren och kollade på formation och finalerna. Eftersom ingen av oss kom till final. ;/
Klockan var runt nio när vi lämnade tävlings hallen, för att köra till stugorna. Där vi skulle bo, vi fick mat på campingen och nycklarna. Jag, mamma, malin och my. Sov i en stuga, Tack för kvällen tjejor ! <3

Morgon dagen, ringde klockan kvart i sju. Då var det upp, sminka sig, packa och sedan gå ner och äta frukost. Vid halv nio skulle bussen gå till tävlings hallen. För ännu en dag, med mer dans. Dagen började med gruppdisco och sedan par. Jag och malin, kände oss säkra på dansen. Eftersom det gick så bra för oss i göteborg. Så kändes det säkert, vi gick vidare till semi. När vi dansade i Semin, så kändes det bra. Men vi placerade oss på en bra plats.
Efter dagen, så väntade en tuff buss resa hem, där det var stopp för mat. Jag försökte sova, men det gick knappt. Var i helsingborg runt 03,00 på måndag morgonen. Så det blev ingen skola för min del, eftersom jag sov till ett tiden.
Adrian kom sedan vid tre tiden, gud vad jag hade saknat honom. !

Skolan idag, började med nationella i fysik (Y)   roligt, sedan hem för att sedan träna.
Nu ska jag skriva ut mitt examensarbete, som ska vara inlämnat imorgon.

PUSSSSS

SM !

jiippi!!  I natt åker jag till västerås. För att sedan dansa SM imorgon och i övermorgon!  DEt ska bli så sjukt roligt och jag är taggad till 1000. :)
Vecka har varit lugn i skolan, vi har inte haft så mycket i skolan. Mer än två redovisningar, och dom gick toppen. Min klass är ju i polen, men jag kunde inte följa med för SM är viktigare för mig.
MEn i alal fall, jag slutade två idag, efter jag hade redovisat mitt arbete om förintelsen. Tog bussen hem, sedan cyklade jag bort och solade. Vid tre kom älskling, vi mös och sa hejdå till varandra. Vi kommer inte kunna träffa varandra på hela helgen, vilket kommer att bli en katastrof. Men det är bara att bita ihop.
Jag sitter i pjamas byxor och ska snart packa det sista tillsammans med mamma. Halv tolv kommer taxin för att sedan köra oss till danshuset där bussen väntar. Vi ska ta bussen till västerås, vilket menas med att vi sover på bussen upp. ÄR i västerås runt halv åtta på morgonen. Där vi ska äta frukost på hotel, för att sedan åka till tävlings arean. ;)
Efter tävlingen blir det direkt i säng, efter mat. På söndag väntar ännnu en dans dag.. Då jag tävlar i par, för på lördag ska jag tävla i singel. ;)
Kommer hem på måndag morgon, vilket tyder på att jag kommer förmodligen vara för trött för att åka till skolan. Eller så kommer jag senare, får se vilket jag gör. Men nu ska jag packa min dans dräckt, det är ändå det viktigaste ;D

godnatt

Igår kväll åkte jag till älskling. vi kollade på big mamma2, den är bra :)  Det blev många goda skratt, men jag och adrian brukar aldrig skratta tillsammans. HAHa, jag var ju inte lite ironisk där. Vi skrattar hela tiden tillsammans och det finns inget bättre. Efter det blev det Robinson och jag måste bara påpeka. Att jag och älskling, har sett varje avsnitt tillsammans, i fall det är någon som antecknar. Det tycker jag är lite smått gulligt. Men nästa vecka kommer bli ett undan tag.. jag åker till västerås på fredagen och kommer vara borta hela helgen. För jag ska dansa SM ! känn på den.
Tänk josefine, ska dansa sm!
Sedan gick vi och la oss vid halv tolv kanske, men vi somnade inte fören två kanske ;)
Vid nio vaknade vi, men somnade om till tolv.
upp, äta frukost och sedan kom mamma och hämtade mig. För vi skulle till mormor, åhh, jag blir så glad av att se dig mormor. Du har alltid ett leende på läpparna.
Vi körde hem, jag satt mig och pluggade och är snart klar med mitt examensarbete. Så nu har jag precis ätiit, och duschen väntar.

'' det bästa jag vet''

Ja, jag blev utmanad av anna. ;)
nummer ett på min lista är:

1: Att dansa, jag älskar det!
2: KÄRLEK! ( ADRIAN )
3: Att shoppa,
4: MAMMA, jag älskar min mamma över allt annat.
5: sova
6:godis!
7: Tacos och potatisgratäng

happy.

Veckan har väl inte varit så bra i sig.. har varit för många läkarbesök och för många prover. Men jag lever, så jag ska inte klaga. Fick mina prov svar i fredags, vilket tyder på att jag mår bra. Förutom att vissa prover var höga, men det vet vi var det beror på. Inga fler komentarer åt det.

Igår så var det Heden med skolan, hoppade längt, spang 200 meter, 60 meter, kast med liten boll osv. Det var roligt, fram till att jag skadade mig, vilket inte är speciellt ovanligt. Jag är alltid så klumpig av mig, jag skrattade åt det när jag gjorde det. Men nu i efterhand har jag jävligt ont. Så det blev hem, vila, på med tigerbalsam och sedan kom min anna.
Vi åt tacos tillsammans med mamma och bror. Eftersom jag och anna, har haft tacos som ''vår'' rätt så passade det utmräkt att ha det igår. Sedan blev det ''promenad'' till bogarht för godis inköp. Sedan hem, kolla tv och pratade om allt.
vid nio tiden imorse, vaknar jag av att anna kliver upp ur sängen och går iväg till toaletten. Efter det låg vi och snackade ;)
Det är såååååå härligt att vi är tillbaka, du är bäst ! <3  lovelovelovelove!

Nu sitter jag och skriver mitt examensarbete och ska snart iväg till älskling.

ARG!

nu är jag arg, rikigt jävla arg !  Vart ska vårt samhälle ta vägen?
Man får fängelse i fall man laddar ner en film, men fan inte när man dödar två kvinnor. Visst är det sjukt?

ÅHHHHHHHHHH, FANFANFANFANFANFANFANFAN.

JAG ÄR LEDSEN, ARG OCH SUR.

hejdå

Vår avslutning på IH

Vilken helg jag har varit med om. Det är helt sjukt...
Fredags upp tidigt, för att sedan åka på danstävling i göteborg. Där det gick rikigt bra, !

I lördags vaknade jag av att jag inte mådde så bra. Ont i hela kroppen och överkänslig. Jag bröt ihop helt, tappade medvetandet, och mamma ville vi skulle åka till sjukhuset. Jag vet inte rikigt vad som hände där. Men än att jag fick syrgas och massa tabletter och vatten jag skulle svälja. Jag piggnade till, då dom tog prover på mig.
Jag hade helt enkelt ätit något jag inte tål, eller så var det all pollen som var ute. Sedan kom jag hem, somnade och vid halv sju tiden kom älskling hem till mig.
Vi kollade robinson och sedan ''somnade vi''. Vi har inte sovit många timmar i natt, max två?  Men ändå var vi inte speciellt trötta vid halv tio tiden.
När vi hade gjort v oss, osv. Körde mamma oss till ih, för jag hade vår avslutning på IH.
Det gick fan bra ! :D  Började med uppvisning, med alla disco grupper:D
Sedan blev det några timmars vila, och sedan dags för tävling. Jag dansade jag gav verkligtn allt. Kom till final i Tävlings brons och silver, helt sjukt ! :d haha.
Sedan kom jag till final i instertutmänsterskapet också:D   hah. Fattar inte det?

Nu väntar SM, som är om två veckor knappt ! Det ska bli så sjukt !

1 månad imorgon älskling ! <3

Dans tävling igår!

Kan det bli bättre?  Jag är så överlycklig som man kan bli, efter en tävling. Jag vill bara säga att jag älskar att dansa. Men jag hatar att se folk sjuka. Jag hoppas du mår bättre Linnea !

Annars igår, gick upp vid sex tiden, halv sju kom taxin och hämtade mig och mamma. Körde till danshuset, där vi sedan tog bussen upp till göteborg vid sju tiden. Jag försökte att sova, men det gick inte. Allergin sa emot, och mamma tyckte inte att jag skulle tävla. Det kan bli värre, trodde jag hon. Min jag klarade bussresan och väl uppe i göteborg, kändes allting bra igen. Allting gick bra.
Först var det dags för singeldisco för min del, där jag har världens bästa malin som danspartner.  Vi gick ut på dansgolvet, när dom ropade upp vårt nummer. Ställde oss och väntade in musiken, 5,6,7 och 8. Så började det, det gick väl sådär, men vi fick en chans till. 5,6,7 och 8. Det gick bättre, vi hade aldrig dansat så bra tillsammans. VI GICK VIDARE TILL SEMIFINAL!  så sjukt härligt. Men det räckte inte längre, vi hamnade på en 6:a plats och var väl 1 placering ifrån final.... Men vi var mycket nöjda.
SEdan var det bara att byta om till singel dräkterna. Åhh, jag var så spänd och hade ont i huvudet. Men dom ropade upp mitt nummer 463! Jag gick ut på golvet och gav verkligen allt, jag hade så otroligt roligt. Jag kommer inte ihåg mycket, om vad jag tänkte. Men jag ville vissa alla, att jag kan om jag vill.
Jag hade så roligt, kan inte sluta skriva det. Det gav resultat, för jag gick vidare till semifinal direkt. Jag blev så glad, jag hoppade jag hade mig., ! :D
Efter några heat, så var det dags för semifinalen, där jag gav allt. Jag tror aldrig jag har dansat så bra i hela mitt liv, det var som en dröm. Jag var så stolt över mig själv. Sedan var det bara att vänta, och se vad det står på lappen som hängs upp.
Kommer där att stå 463 eller kommer jag att åka ut?  nervöst !
Lappen kommer upp, och överst på listan står det 463. TÄNK!!! DEt är helt sjuk, det står mitt namn över på listan.
Josefine Lindahl är i final. JAG I FINAL!  åhhh, jag är bland dom bästa i denna tävlingen !
Då var det dags för finalen. Jag gav allting här också, jag tappade inte bort mig hrä heller. DEt kändes så bra. :)
Jag placerade mig på en 5:e plats av 22 stycken. Och fick därmed min första prick, !
Så nöjd, med gårdags insats. Jag kan fortfarande inte fatta. Jag har utvecklas så enormt, på denna korta tid.
ÅHH, vad jag är glad !

Nu ska jag lägga mig i sängen igen. Jag har ont över allt från igår !
Imorgon är det tävling på Idrottens hus i Helsingborg !