Dans tävling igår!

Kan det bli bättre?  Jag är så överlycklig som man kan bli, efter en tävling. Jag vill bara säga att jag älskar att dansa. Men jag hatar att se folk sjuka. Jag hoppas du mår bättre Linnea !

Annars igår, gick upp vid sex tiden, halv sju kom taxin och hämtade mig och mamma. Körde till danshuset, där vi sedan tog bussen upp till göteborg vid sju tiden. Jag försökte att sova, men det gick inte. Allergin sa emot, och mamma tyckte inte att jag skulle tävla. Det kan bli värre, trodde jag hon. Min jag klarade bussresan och väl uppe i göteborg, kändes allting bra igen. Allting gick bra.
Först var det dags för singeldisco för min del, där jag har världens bästa malin som danspartner.  Vi gick ut på dansgolvet, när dom ropade upp vårt nummer. Ställde oss och väntade in musiken, 5,6,7 och 8. Så började det, det gick väl sådär, men vi fick en chans till. 5,6,7 och 8. Det gick bättre, vi hade aldrig dansat så bra tillsammans. VI GICK VIDARE TILL SEMIFINAL!  så sjukt härligt. Men det räckte inte längre, vi hamnade på en 6:a plats och var väl 1 placering ifrån final.... Men vi var mycket nöjda.
SEdan var det bara att byta om till singel dräkterna. Åhh, jag var så spänd och hade ont i huvudet. Men dom ropade upp mitt nummer 463! Jag gick ut på golvet och gav verkligen allt, jag hade så otroligt roligt. Jag kommer inte ihåg mycket, om vad jag tänkte. Men jag ville vissa alla, att jag kan om jag vill.
Jag hade så roligt, kan inte sluta skriva det. Det gav resultat, för jag gick vidare till semifinal direkt. Jag blev så glad, jag hoppade jag hade mig., ! :D
Efter några heat, så var det dags för semifinalen, där jag gav allt. Jag tror aldrig jag har dansat så bra i hela mitt liv, det var som en dröm. Jag var så stolt över mig själv. Sedan var det bara att vänta, och se vad det står på lappen som hängs upp.
Kommer där att stå 463 eller kommer jag att åka ut?  nervöst !
Lappen kommer upp, och överst på listan står det 463. TÄNK!!! DEt är helt sjuk, det står mitt namn över på listan.
Josefine Lindahl är i final. JAG I FINAL!  åhhh, jag är bland dom bästa i denna tävlingen !
Då var det dags för finalen. Jag gav allting här också, jag tappade inte bort mig hrä heller. DEt kändes så bra. :)
Jag placerade mig på en 5:e plats av 22 stycken. Och fick därmed min första prick, ! 
Så nöjd, med gårdags insats. Jag kan fortfarande inte fatta. Jag har utvecklas så enormt, på denna korta tid.
ÅHH, vad jag är glad !

Nu ska jag lägga mig i sängen igen. Jag har ont över allt från igår !
Imorgon är det tävling på Idrottens hus i Helsingborg !

Kommentarer
Postat av: Felicia

du är duktig gumman!<3

2009-05-02 @ 13:24:23
URL: http://minifelle.blogg.se/
Postat av: Rebecka

GRATTIS! Du är värd det!

2009-05-02 @ 13:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0