Film.

image11

''Inte utan min dotter.''
Jag såg en film i lördags som heter '' inte utan min dotter'', denna filmen är bland den bästa jag har sett.
Det handlar om en familj, mamma, pappa och barn som bor i USA. ( Det händer på rikigt )
Pappan kommer från Iran, och  mamma kommer från USA.
Dom är hur lyckliga som helst i USA, dottern är mammas lilla flicka.
Pappan vill jätte gärna åka tillbaka och besöka sin familj och sina vänner i Iran. Så han frågar sin fru i fall dom vill följa med.
Men mamman svarade: nej.
Till slut bestämde dom sig att åka. Mamman var tvungen att använda huvudbonad. För annars hade hon kunnat bli gripen. Till och med barnet på 5 år kanske, var också tvungen att använda huvudbonad. Visst det är derras religion, men det är fel, dom som inte tror på Islam, ska inte bära huvudbonad. Men det är min åsikt.
Dom hade bästemt sig för att enbart stanna i landet i 2 veckor, men det blev inte så.
Pappan har förändrat sig helt, och berättar för sin familj att han vill att dom stannar i Iran och bosätter sig där. Han vill att dom ska bo där, och deras barn ska gå i Iransk skola, och växa upp i denna religonen.
Mamma håller abslout inte med, det är alldeles förfarligt land menar mamman på.
Pappan börjar slå på mamman medan deras stakas dotter ser på. Han låter inte dom gå ut, inte ringa ett samtal.
Men en dag, kommer dom så småningom ut, där dom åker till ambasaden i landet.
Där dom berättar som det, och dom vill verkligen åka från landet.

Men dom kan inte det, p.g.a att i fall man gifter sig med en Iransk man, så är man Iransk medborgare.
Dottern tillhör pappan, och detta är fel......

Fortsättningen..... En film som är i topp klass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0