Dåliga mammor!

nu när man är i tonåren så bråkar man oftast med sina mammor. Det gör alla, så är det bara.
Man kommer hem efter skolan, sätter sig och pluggar. Så kommer mamma in och börjar att städa min gadrob, så säger jag: mamma jag har inte tid med detta nu. Min skola går före detta.
Mamma : nej, men jag kan göra det.
Jag: jaa, det var snällt.
( sedan vissar det sig att hon har slängt min favorit tröja, för hon tyckte den var ful. Det är klart jag blir irriterad och frågar varför hon gjorde det. Då får man värsta utskällningen att man satt och plugga när hon städa min gadrob. Jag blir så sjukt ledsen på sånt. Hon gjorde det för att jävlas.
Efter ett tag går jag ut i köket och frågar vad det blir för mat, så säger hon tonfisk låda.
Så pratade vi förra veckan att vi skulle ha tonfisk låda med ris. Så har den jävlen ( ursäka uttrycket ) sått och skalat potatis.
Jag förstår mig inte på mammor ibland, gör dom det för att jävlas, eller för att dom tappar minnet, så dom inte kommer ihåg. Jag blir så ledsen, när dom håller på så här. Dom förstår nog inte rikigt hur jävla dåligt man mår p.g.a att dom håller på som dom gör. Dom tror även att vi tjejer / killar kan ta så jävla mycket skit. Men man får inte säga tillbaka, för då blir det ett jävla vässen. Alla tror att alla familjer har det perfekt hemma föruom en själv, för när man är hemma hos någon kompis, då är det klart att föräldern är snäll.
Min mamma slällde ut mig framför min kompis härrom dagen.
Min mamma förstår nog inte heller hur jävla dåligt jag mår, och så när hon öppnar sin mun och vräker ut sig dom komentererna hon har. Gör så jag blir på så mycket bättre humör. Jag tror inte hon förstår...
Jag orkar inte prata med henne, för det gör bara saken värre.
Jag kommer inte ihåg sista gången hon sa: vad duktig du är i skolan. Jag har fan bättre betyg än många andra i min ålder.
Hon ställer såna  frågor så man undrar, är du helt jävla dum.. Hon gör så man blir irriterad. Men hon fattar inte..
Jag ville bara komma fram till, jag förstår att vissa av mina kompisar mår dåligt ibland p.g.a bråk hemma.
Allt stöd åt er. För jag vet hur det känns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0