Det är väl bestämt nu.

Jaa, det är sant. Josefine har nog besämt sig för vilket gymnasium hon vill gå på. Det är faktiskt sant. :)
Jag är överlycklig, och vill bara börja gymnasiet nu. Det ska bli så ótroligt roligt.
tralallal.
Mamma väckte mig vid nio idag, för vi skulle vara nere i stan vid 12. Eftersom det var informations möte på Jensen gymnasium. Mötte morbror där nere också, tack för du följde med. Du är verkligen bäst.
Det jag älskar med jensen är att, man går halv dagar, ena veckan går man skolan på förmiddagen och andra veckan går man i skolan på eftermiddagen. Detta gör ju att man måste ta väldigt mycket eget ansvar, och se till att man gör gör sina läxor under förmiddagen när man har lektioner på eftermiddagen. Sedan så har man koncentrations läsning, vilket menas med att man läser några ämnen i taget bara. Så man läser kanske Engelska i några veckor, och tänker bara på detta ämnet och sedan läser man inte mer engelska. Hur bra är liksom inte det? Man kan ju koncentera sig mer på det ämnen, i stället för att gå från ena ämnet till andra.
Man har idrott alla tre åren + promenader med lärarna under lektionstid. Det kan låta lite töntigt, att gå ut och gå med lärarna under lektionstid. Det gjorde ju man när man gick i årskurs 1 på lågstadiet. Men det är väldigt bra, tycker jag personligen. Då rör man på sig, och koncenterar sig på annat och sedan går man tillbaka till lektioen och förtsätter arbeta.
Jag hade tänkte att läsa, sammhälle ekonomi, på jensen. :)  Jag tror nästan det blir mitt första handsval. Men jag har bra andra och tredje handsval också. :)  Campeon, och båstad privata gymnaisum. Men sista ansökan är ju den 1 februari. Jag och mamma har bestämt att jag ska söka in nästa lördag. Så jag uppdaterar er då, om vilket gymnasium det blir. ;)

Annars har jag pluggat hela eftermiddagen, vilket har varit väldigt intreesant. jag har gjort några gamla nationella prov i svenska. ;) Det kommer jag klara galant, känns det som.
Nu ska jag snart hjälpa mamma med maten, och sedan får jag se vart jag bär av.

ÄR fortfarande sjuk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0