trött i benen

Borta bra men hemma bäst, det är väl det man brukar säga? haha.
åhhh, imorse gick jag upp rikigt tidigt:O  Det var nog bland det tidigaste jag har gått upp på sommarlovet. Mamma växte mig 7,00 :O  Jag var dödstrött, för jag hade svårt att somna igår. Rikigt segt, Men i alla fall, jag gick upp och duscha för att vakna till lite. Sedan så gjorde vi v oss för att sedan ta bussen ner till stan. Väl nere i stan köpte vi biljetter, tidningar, godis och dricka på pressbyrån. Tåget gick från helsingborg till malmö vid nio tiden. Och vi var väl framme i malmö femtio minuter senare. Vilket gick väldigt fort, hade svaller tidning till hands. Då löser sig alla problem:d  haha.
Sedan blev det tåg byte i malmö tiill ystad. ( När vi satt och väntade på att tåget till ystad skulle gå, så såg jag ett tåg där det stod liggvagn på. Då tänkte jag direkt på, hur kan folk bara åka tåg så långt. Att man måste sova?  Hur skönt kan det vara?  Att ligga i en 60 säng och sova. Trångt och varmt. Och det måste ju höras en massa från tåget. nej, fyyy. Det hade jag aldrig kunnat göra. Det ska bara flyg !!!! )

Väl framme i ystad, så blev det lunch, mycket gott. Sedan var det bara mys på stan. Man kan ju inte jämnföra, helsingborg med ystad. För visst helsingborg har fler affärer. Men helsingborg är väl en större stad också?  Men på sätt och viss, så gillar jag ystad. För dom har bevarat alla gamla hus, så det är så mysigt att gå in i varje affär. Jag köpte underklar, paraply, och en jätte söt kofta. Är mycket nöjd. ! Tack mammi (L)

När klockan börja närma sig, mat. Så blev det god mat på torget? Eller kallar dom ens de det?  haha. ;p  Sedan så gick vi ner till småbåtshamnen, det var en ganska stor hamn. Men man kan inte heller där, jämnföra med helsingborg på ytan.
Vi fick springa till tåget i malmö som skulle ta oss till helsingborg. För annars hade vi fått vänta i en timme. Vilket känns onödligt, ;p Så vi sprang, men vi visste inte rikigt var spåret var. Men vi hittade det. och vi hann med tåget :)  Så skönt !

När vi kom hem, så blev det beställa pizza och gå hem och äta den. För vi var hungriga. Det är väl det ända vi har gjort idag- ätit. haha :D 

nu sitter mamma i soffan och kollar på tv och jag ska snart bege mig till henne. För vi ska kolla på film. Jag sitter och kollar ut, och det regnar?  Det har varit fint väder i ystad idag. Har det varit det i helsingborg?

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0