glädje tårar, men ändå inte

Älskade mormor, idag efter träningen så åkte jag och mammi till dig. Som vi gör varje söndag, du mådde bra och du log och skrattade. När mamma var där inne och fixade fika till oss, så satt vi två där ute och pratade. Jag berättade för dig, om att jag hade börjat gymnasiet och allting var bra. Jag gick närmre dig, vi hade näsa mot näsa och jag sa att jag älskade dig. Jag fick tårar i ögonen, du kramade min hand ännu hårdare och du fick tårar i ögonen. Sedan så skrattade vi lite smått båda två. Jag vet om att du förstod vad jag menade, men du kunde inte säga något. Det var ett ögonblick som jag aldrig kommer att glöma. Det var så underbart, allting var så perfekt.
Jag pussade dig på kinden och du la handen runt om mig, det var länge sedan du var på så gott humör och jag älskar att se dig såhär. Det är så min mormor ska vara, det är så jag alltid vill komma ihåg min mormor, alltid ett leende på läpparna och alltid så omtänksam.

Du är min mormor, jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Gabriella

awwh blev nästan tårögd jag me av att läsa det...<3<3<3

2009-09-06 @ 19:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0